25 Aralık 2010 Cumartesi

romlu kayısılı kek

daha önce romlu kek yapmıştım bu kez içine kayısı katarak biraz renklendirmek istedim ve güzel bir iş çıktı ortaya.

malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı (silme dolu) şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağından bir parmak az ılık su
1 kabartma tozu
2 su bardağı un
6-7 tane ince kıyılmış kuru kayısı
1 tüp rom aroması
2 kaşık kakao

yumurta ve şekeri çırptım yaklaşık1 dakika. ardından önce sıvıları ekleyip bir kaç saniye çırptım ve en son da yavaş yavaş unu ekleyerek çırpmaya devam ettim. kıvam oluşmaya başladığında kabartma tozunu, kayısıları ve kakaoyu da ekleyerek son kez mikserle bir kaç tur attım. eğer yoğun bi kayısı tadı isterseniz 10 tane de ekleyebilirsiniz. ben rom aromasını bastırmasını istemediğim için bu kadar koydum. kek kalıbını margarinle ve kakao ile buladım. bu işlem yapışmasını önler. koyu renkli keklerde un yerine kakao eklerim ki kalıptan çıktıktan sonra kekin üzerinde beyaz beyaz un parçaları kalmasın. kalıba döktükten sonra 150-175 derece arasındaki sıcaklıkta yaklaşık 20-25 dakika pişirdim. kekin pişip pişmediğini anlamak için ise bi sivri bıçağı hamurun içine sokup çıkartın. eğer bıçağın üzerine hamur yapışıyorsa henüz pişmemiştir. işte kekin son hali anneannemin kırk beş yıllık çeyiz tabağında:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder