23 Aralık 2010 Perşembe

peynirli poğaça ve meyve çayı

malzemeler:
1yumurta
1 su bardağı yoğurt
yarım su bardağından iki parmak fazla sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
tuz
aldığı kadar un 

içine:
50gram beyaz peynir,az yağlı (yaklaşık bir parmak kalınlığında kesilmiş kalıp)

üzeri için
1 yumurta sarısı
çörek otu ve susam(isterseniz koymayabilirsiniz, ben ikisini de çok sevdiğim için bolca kullanırım)

yumurta, yoğurt, yağ, kabartma tozu, tuz(yaklaşık bir tatlı kaşığı -silme- kullandım) içine biraz da un ekleyip kaşıkla hamur bir araya gelene dek karıştırdım. 




daha sonra hamur oluşmaya başlayınca yavaş yavaş un ekledim. 


sonrasında hamuru kaseden alıp tezgahta avucumun alt kısmıyla yoğurdum. şu aldığı kadar meselesine gelirsek, hamur elinize yapışmayı bırakıp avucunuzun içinde bir top halinde durmaya başladıysa olmuş demektir. bu poğaçanın hamuru biraz yağlı bu yüzden daha çok un istermiş gibi durur ama siz yine de eklemeyin:) 


yağlı kağıt serin bi tepsiye, ben burda emaye tepsiyi hızlı ve ısıyı eşit dağıtma özelliğinden dolayı tercih ettim. sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuda önce yuvarlayıp sonra düzleyin. yani sağdan soldan yukardan açtırın. içine beyaz peynirden koyun. ha bu arada beyaz peyniri çatalla ezin, lor peyniriyle olmaz, onu denemeyin. sonra hamuru kapatıp tepsiye dizin. benim yaptığım hamurdan yirmi tane poğaça çıktı. dizdikten sonra üzerine çırpılmış yumurta sarısını fırça ile sürün ve çörek otu, susam ekleyin.

fırının önceden ısıtılmış olması çok da önemli değil. üzerleri kızarana dek 180 derecede pişirin. 



yanına da meyve çay tarifi vereyim hemencik:

2 mandalina kabuklarını ve içini
1 elmayı kesip
1 havucu kesip
bir kaç tutam maydanozu
yarım çubuk tarçını
3 tane karanfili
bir litre suya ekleyip bir kaç taşım kaynatın. tatlandırıcaya gerek yok. doğrudan için.

afiyet olsun efendim. hypnos bildirdi. yeni tariflerde görüşmek üzere. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder