20 Aralık 2010 Pazartesi

Merhaba ve elmalı turta

İlk tarifimizi elmalı turta yapmaya karar verdik. Aslında gönül isterdi ki sırf bu blog için mutfağa girip elmalı turtayı döktürelim fakat annemlerin fırını çok çalıştırmaktan dolayı o kadar yüksek geldiğini söyledikleri elektrik faturası önümü kesti. Normalde pek ölçüyle işi olan bir insan değilim, ama qalom'la bu işin üstesinden geleceğimize inanıyorum:)

Bundan sonraki amacımız büyükleri söylendirmeden en azından haftada bir mutfakta döktürmek.

Elmalı turtaya gelirsek göz ağrım olan bu tarifin hamuru tuttu mu geriye hiçbir zorluğu kalmıyor çünkü elmalı harcının kötü olmasının imkanı yok. Aslında ben hamurdan da anlamıyorum başarısız birçok hamur girişimim sonucunda tutturur gibi oldum. Qalom'un tarifi sağolsun, işte o tarif:

İçi için,

3 rendelenmiş elma
Tarçın
Ceviz
2 çorba kaşığı şeker

Elmaların kabuklarını soyun, ben soymadan da denedim, her ne kadar benim durumdan bir şikayetim olmasa da annem bıdı bıdı etti:) Soyulmuş elmaları rendeleyin, kararmaması için çabuk çabuk davranın. Koyun hemen tencereye, açın altını üzerine şekerini ilave edin ara sıra karıştırarak suyunu çekene kadar pişirin. Mis gibi kokacak, ağzınız sulanmaya başlayacak:) Sonra soğumaya bırakıyoruz, soğuduktan sonra ceviz ve tarçınını ilave edebilirsiniz.

Yine bir kez yaptığımda yeşil elma kullandım, ekşimtrak oldu tabi. Ben fark etmesem de annem tadını aldı ve çok hoşuna gittiğini söyledi.

Hazır o soğurken biz de hamura bakalım,

1 çay bardağı su
1 çay bardağı margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Üstte ne varsa koyup çırpın, unu da azar azar ekleyin. Benim yine elimin ayarı olmadığı için un kesesini boca ediyorum sonra sonuçlarla uğraşıyorum:) İşte cancağızlarım kulak memesi kıvamında güzel bir hamur elde edeceksiniz, biliyorsunuzdur hepiniz, ama ben bu tarifi bir dahaki denememde karşınıza daha nicel verilerle geleceğim, yazarken farkediyorum yani ben de bi hoşum:p

Hamur da hazır, e harç da hazır, helva yapmayalım da yanında mı yatalım yani:) Alın turta kalıbınızı, dibini hafiften azzıcık fırça ile yağlayın. Hamuru yayın ince yayın, hatta üzerine tabakla neyin bastırın. Çünkü ben elimle de yaydım hamuru, bir tarafları kalın olurken başka tarafları ince oldu komik bir duruş sergilediler.

Tarif vermekten çok elmalı turta ile ilgili hazin anılarımı anlattım resmen.

Hamur da yayıldıysaa üzerine harcı koyun, dağıtın her yanına. E bu turtaların üzerine bi süsleme konur her zaman. Kimisi hamur şeritleri tercih eder, benim tercihim kıtır hamurdan yana:) Yine daha önceki bir başarısız hamur girişimimde o kadar kötü bir hamur yapmıştım ki kendisini buzluğa kaldırıp bir an önce unutmak istedim. Tabi o haftalarını buzlukta geçirirken ben doğru düzgün hamur yapmayı başardım ve kendisini nasıl bitireceğimi çözdüm! In rende we trust! Aldım rendeledim buzluktaki turta hamurunu, üzerine serptim bir güzel, sonra fırına verdim, kıtır kıtır bir üste sahip oldu çevreden beğeni kazandı kendisi.

Aslında bu buzluktan çıkan hamur biraz da dışarda beklerse daha yuvarlak parçalar elde ediliyor.

Ha bi de fırından çıktıktan sonra hemen dilimleyip yemeyin soğusun birazcık. Metal değdirmeyin yazıyordu yine bir yerde, plastik bıçakla daldım ucu eridi!
İşte bunun fotoğrafı var:) Aslında daha düzgün bir yamuktu ama ben doğrulturum diye ateşe tuttum biraz eğdim böyle şemalsiz bir şey çıktı.

Önümüzdeki haftalarda bir tane yaptığımda bütün aşamaları fotoğraflayıp, rakamlarla konuşucam!

Aha sıramı savdım, Bostancı'dan bildirdim, ben purptakal, afiyetler dilerim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder