1 Mayıs 2011 Pazar

Çok Çikolatalı Kurabiye

Ayh, uzun zamandır gelmeyen tatlı yapma aşkı bugün geldi. Ben her post için böyle bekleyeceksem işim var. Geçenlerde Yunkabu adlı blogu gezerken çikolatalı macaron tarifi görüp bunu deneyeyim demiştim. Bugün o amaçla girdim ama çikolatalı kurabiye tarifi buldum, bir deneyeyim dedim. Bizim patron da çok seviyor çikolatayı, güzel olursa hem işe götürürüm, hem de bloga koyarım dedim. Böyle diyorum çünkü geçtiğimiz hafta bir denemem kötü sonuçlandı. Tabi kardeşim onu da lüpledi ama:)

Geçen hafta Eti Cim Tart aşkım tuttu yine, arada geliyorlar bana böyle. Çileklisini çok severdim, ısıtıp yeme şekli de vardı. Lakin internette aratınca sadece sanı duyuluyor. O kadar ki görüntüsü bile yok. Böyle aratırken aratırken meğer Pop Tarts denen bir tatlının taklidiymiş onu öğrendim. Bir Pop Tarts tarifi denedim, pek hoşuma gitmedi, kurabiyesi çok dağılıyordu, marmelatı da soğuyunca sertleşmişti. Bir ara yine deneyeceğim.

Şimdi gelelim bolll çikolatalı kurabiyemize,

  • 1/4 Su bardağı yumuşak tereyağı
  • 1/4 Su bardağı sıvı yağ
  • 1/2 Su bardağı esmer şeker
  • 1/4 Su bardağı şeker
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı vanilya (benim evde vardı aktardan alınmı, bugün bulamadım Dr Oetkerin şekerli vanilinini kullandım)
  • 1 Su bardağı un
  • 1/4 Su bardağı kakao
  • 1/2 Tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 Çimdik tuz
  • 1/2 Su bardağı küçük parçalanmış bitter çikolata veya bitter damla çikolata


  1. Tereyağını cıvık bir hale getirene kadar 20 saniye kadar çatalla veya blenderla çırpın. Üzerine sıvı yağı, şekerleri yumurta ve vanilyayı ilave edin.
  2. Başka bir kapta kuru malzemeleri, yani un, kakao, tuz, kabartma tozunu karıştırıp, yumurtalı karışıma ekleyin.
  3. Çikolata parçalarını ilave edin.
  4. Yağlı kağıt üzerine tatlı kaşıkları yardımıyla ufak ufak parçaları yan yana dizin.
175 dereceye ısıtılmış fırına kurabiyeleri verin. Çok değil 10-12 dakikada hemen alın. Yunkabu'nun sitesinde de özellikle belirtilmiş 12 dakikadan fazla tutarsanız ve taş gibi olursa karışmam demiş:)

Ben de 10 dakika sonra fırından aldım. Bir kaseden bir tepsi çıktı, şu an sanırım 7 - 8 tane kaldı:) Çok güzel olmuş yeaaa. Çok tavsiye ederim, obçim:p.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder