9 Ocak 2011 Pazar

Dr. Oetker'le Cheesecake Vakti

Uzunca süre tembellikten sonra bugün bu tembelliğime yakışır bir hareket yaptım ve size Dr. Oetkerin cheesecake tarifini vermeye karar verdim! Evet evet hazır karışımlar bildiniz:) Ama olsun tembel ben onu bile yapmaya zorsunuyordum bir süredir, baktım ki skt'si şubat 2011 dedim yapayım. Bir sürü de fotoğraf çektim her bişiyi yaptım eğlenerek bir cheesecake hazırladım. Ve evet sayın seyirci, sen muhtemelen bu hazır karışım kutusunu alırsan buraya bakmaz kutunun üzerinden yaparsın, ama bu biraz da kendim için tembelliğimi örtbas etmek için. Şu ana kadar tembellik kelimesini 4234 kez kullanarak pek örtbas etmeyi amaçlamamış gibi duruyorum gerçi:)

Ayrıca cheesecake'in son hali henüz görünmedi, kendisi balkonda istirahatte. Yarın sabah bir editle sizinle tanıştıracağım, ama şu an yarın sabahı bekleyemeyerek bu tarifi sizinle paylaşıyorum:

Öncelikleee marketten bir adet hazır cheesecake karışımı alıyorsunuz:)


İçinden çıkan 3 paket var janjanlı olan kreması, beyaz olan tabanı için. Ufak olansa üzerinde yazdığı gibi süsleme için.

Peki ya malzemeler?


Bir adet kelepçeli fırın kabı, 200 gr labne, su, süzme yoğurt, tereyağı ya da margarin ve 3 yumurta. Son resim bonus. Yıkanmış tertemiz meyveler. Bir de yumurtanın şekline dikkat.

Önce hamuru hazırlıyoruz: Beyaz paketteki karışımı bir kaba boşaltın, üzerine yaklaşık 3.5 yemek kaşığı tereyağı (100 gr) ve 1 yemek kaşığı su ekleyin, karıştırın, yoğurun, tadın, tatlı tatlı güzel oluyor. Sonra 3'te 1'ini ayırın, 3'te 2'sini ise kelepçeli kabın tabanına yayın.


Kalan 3'te 1'i ise kenarlık olarak kabın kenarına yayın. Tarifte 4 cm yüksekliğinde olsun diyor. Siz kafanıza göre her yeri eşit kalınlıkta olacak şekilde yayın, incelen yerler yanar yoksa. Çatalla da delin hamurunuzu ki kabarmasın. 8-10 çatal darbesi yeter ama ben hızımı alamayıp şekiller yapıyorum çatal izleriyle yaklaşık bi 15 20 tane bırakıyorumdur:)

Verin fırına!

150-170oC arasında önceden ısıtılmış fırında 15 - 20 dakika kalsın.

Ve o sırada tabi ki boş durmak yok, geldik cheese tarafına.
Janjanlı pakettekileri bir kaba boşaltın, üzerine 3 yımırta kırın, 2 çorba kaşığı tereyağını koyun çatalla veya mikserle çırpın. Ben çatalla çırptım oldu da. Sonra 2 su bardağı yoğurt, 200g'lık bir paket labne peynirini boca edin aynı karışıma. Çırpın! Vuhuu böyle hoş olana kadar çırpın. Şöyle oluyor:


Bu arada fırından çıkan taze tabanın üzerine bu karışımı dökün.

Tarifte biraz soğusun bu taban diyor ama ben öeeeh onu mu bekleyeceğim bir de zaten yine fırına girecek diyerekten kendisini kremasıyla doldurup hiç hiç hiiç beklemeden fırına sürdüm. 

45 - 55 dakika yine 150 - 170 oC fırında keyif çatacak kendisi haanım:)


Fırının saati yanlış efendim, her elektrik gittiğinde sıfırlandığı için ilk birkaçı haricinde fırının saatiyle uğraşmadık.

Ve piştiiii:)

İşte tam o sırada, bu böyle çıplak duramaz ya dediğinizi duyar gibiyim, evet bir süsleme gerekiyor kendisine. Frambuazlı bir süsleme paketi veriyorlar. İsteğe göre üzerine meyve de koyabiliyorsunuz. Ama bizde yoktu, almadım da, koymadım da. Şimdi o süsleme jelini hazırlıyoruz.



Ufak bir kaba süsleme jeli paketindekileri boca edip üzerine 2 çorba kaşığı şeker koyun. Sonra da 2.5 ufak çay bardağı su. Koyun ocağa kaynayana kadar karıştırarak pişirin. Kaynayınca ocakta bir dakika daha tutun ve altını kapatın, soğumaya bırakın. 

Fakat biz son birkaç yaptığımızda da bu başımıza geldi, yine aynısı oldu, bu jöle kaynamaya başlarken renk değiştiriyor, neredeyse sarı rengini alıyor. Yarın servis halindeki fotoğrafını eklediğimde anlarsınız. Belki görünmez bile.

Neyse ekleyin soğuduktan sonra bu süsleme jelini de, koyun buzdolabına, 2 - 3 saat hatta 5 - 6 saat kalsın diyorlar, kalsın anasını satalım o kadar emek vereceğiz de o kadar bekleyemeyecek miyiz?

Tam bir bekar tarifi oldu qalom'un da dediği gibi. Aslında pek de basit değil çok uğraştırıcı ama sizin için bunu yazarken evde hazır karışım olmadan nasıl yaparım diye baktım o da basitmiş. Belki ilerde bir zaman da onu yaparım, hem gelişimimi görmüş oluruz (:p) hem de size yeni bir tarif öğretmiş olurum:)

Yine görüşmek üzere, bu sefer arayı açmamaya çalışacağım ama söz veremiyorum.

edit: nasıl ama:)


1 yorum:

  1. yok yok azizizm bu hazır şeyler bana göre değil. kafam karıştı okurken. ben yine ananemden öğrendiklerimle yapmaya devam ederim:)
    etiketleri unutmuşsun bu arada;)

    YanıtlaSil